ρθρα\Σχολιζοντας  την επικαιρτητα
 

Πλι περ της παιδεας

 

Επανερχμαστε σ' αυτ το θμα, γιατ μοιζει να προσφρει τη μοναδικ διξοδο απ τη βορβορδη εξλιξη της κοινωνας μας. Και αποτελε πεδο, στο οποο μπορον να δρσουν τσο η πολιτεα σο και η οικογνεια.
Λγο πριν απ τα Χριστογεννα, προκυψε να ζτημα που κυριολεκτικ κυριρχησε στην καθημεριντητ μας. Απ το πρω μχρι το βρδυ και απ το βρδυ μχρι το πρω, τηλεορσεις και ραδιφωνα και εφημερδες το εχαν ως το μνο ( ως το βασικτερο) μλημ τους να "ενημερνουν" τον ελληνισμ σχετικ. Στο γραφεο, στο σπτι, στον δρμο, στο καφενεο, οι συζητσεις κατ πλειοψηφα γρω απ' αυτ περιστρφονταν. Πολτες κθε ηλικας δειχναν να μην ενδιαφρονται για τποτε λλο.
Το ζτημα εναι, προφανς, πασγνωστο. Καθλου δεν ενδιαφρει εδ το περιεχμενο οτε οι προεκτσεις του οτε, φυσικ, οι λεπτομρεις του. Απ την λλη πλευρ, δεν χει νημα ο τυχν εντοπισμς των κοινωνικν, πολιτικν η προσωπικν αιτων του φαινομνου. Αυτ υπγονται στις αρμοδιτητες ειδικν επιστημνων.
Εκενο που ενδιαφρει, εκενο που "καει" κατ το κοινς λεγμενο, εναι η αγωνιδης αναζτηση λσεων. Λσεων στω προσωρινν και βραχυπρθεσμων.

Χρειζονται επειγντως ιδες.
Για να πψει να ενδιαφρεται η κοινωνα για τα dvd, για τις φωτογραφες και για τα μοντζ.
Για να μην αποπροσανατολζεται κθε λγο και λιγκι με, εγκληματικς μη, αθλιτητες.
Για να πψει να ασχολεται ολημερς και ολονυκτς με οποιαδποτε μονομανα, ακμα κι αν πρκειται για κτι ξεχωριστ και πρωτγνωρο.
Για να μπορε εποικοδομητικ να διακρνει το ασμαντο απ το σημαντικ και να αφιερνει στο καθνα τον αρμζοντα χρνο.

Χρειζονται επειγντως ιδες.
Για να αρχσουμε να βγανουμε απ τον λθαργο.
Για να ενισχσουμε τις αντιστσεις μας και να καθαρσουμε την εμετικ ατμσφαιρα.
Για να παρσχουμε στα παιδι μας τα μσα που θα τα βοηθσουν να δουν με αισιοδοξα το μλλον.
Για να προυμε ξαν τον δρμο τον ανηφορικ, ελπζοντας πως χουμε αφσει οριστικ πσω μας τον "πτο".

Ττοιες ιδες εναι αδριτη ανγκη να γεννηθον. Ετε μσα απ την οικογενειακ εστα ετε μσα στο σχολεο.
Η γιαγι κι ο παππος, ο πατρας κι η μητρα οφελουν να μεταβλουν νοοτροπα. Εναι ηθικ υποχρωσ τους απναντι στη νεολαα. Να μεταβλουν, αυτο πρτα, νοοτροπα και κατπιν να τη μεταλαμπαδεσουν στους νους.
Η δασκλα κι ο δσκαλος (κυρως αυτο, οι επιφορτισμνοι με την εκπαδευση της πιο επλαστης ηλικας) οφελουν να δεξουν τον λλο δρμο. Αυτν που πλθει χαρακτρες και θωρακζει με αντοχς απναντι στο δυσδες περιβλλον.
Εναι, ραγε, δυνατν η οικογνεια να κινηθε σε καινοργιες τροχις; Αργ και δσκολα στην αρχ, αλλ με αποφασιστικτητα και επιμον;
Εναι, ραγε, δυνατν το υπουργεο παιδεας να εκπονσει πργραμμα εξδου απ τη γενικευμνη κρση; Πργραμμα μακρς πνος, μα και πραγματοποισιμο; Και να επιβλπει αδιλειπτα την εφαρμογ του;
Πρπει να συνειδητοποισουμε τι βρισκμαστε μπροστ σε κρσιμο σταυροδρμι. Δεν επιτρπεται να παρασυρθομε στον λεθρο. Αρκετ μχρι εδ!

 

ΧΧΧΧΧ