ρθρα\Περ ονου και εδεσμτων
 
Και να 'πιανε τπο η σπατλη…
 

"Φτος το Πσχα των καθολικν πφτει στις 23 Μαρτου."
"Και το ορθδοξο στις 27 Απριλου. Λοιπν;"
"Πιο νωρς δεν εναι δυνατν να πσει. Η εαριν ισημερα στις 21 Μαρτου, η πρτη πανσληνος μετ απ' αυτ στις 22 Μαρτου και η Κυριακ, ρα το Πσχα, την επομνη."
"Κατπιν αυτο, εγ τι πρπει να κνω; Να καταληφθ απ ενθουσιασμ;"
"χι, ββαια. Αλλ να σκεφτες πως οι καθολικς απκριες πφτουν αντστοιχα νωρς και να αποφασσεις να πμε τις πρτες μρες του Φεβρουαρου στο καρναβλι της Βενετας. Δεν θα συμπσει φτος με τις σχολικς διακοπς και θα χει μικρτερη κοσμοσυρρο."
"Αμ' πες το απ την αρχ, τι εκε το πας!"


Τρα, μια φιλικ συμβουλ. Αν αποφασσει κποιος να κνει αυτ το απονενοημνο διβημα, πρπει να μην χει πολ φορτωμνες τις πιστωτικς κρτες του οτε να βασιστε σε διακοποδνειο, καρναβαλοδνειο ποιο λλο σκαρφιστον οι συμπαθστατες τρπεζες. Τα πντα εναι πανκριβα κατ την εν λγω περοδο: αεροπορικ εισιτρια, ξενοδοχεα, εστιατρια, γνδολες, συγκρουμενα αυτοκινητκια... Ακμα και το μαλλ της γρις χτυπει limit up!
σο για τα κοστομια μεταμφεσης, οι χαμηλτερες τιμς ενοικασης αγγζουν τα πεντακσια ευρ!
"Για λη τη διρκεια των εκδηλσεων;" ρωτει ο αφελς.
"Για μια βραδι, signore," απαντει ο ευφυς. "Το πολ για να πλρες εικοσιτετρωρο, αν τυχν θλετε να φωτογραφηθετε, πριν μετ τη βεγγρα, στην Piazza San Marco!"
"Μα δεν νομζετε πως εναι κπως υπερβολικ το ποσ;"
"Με ττοια δουλει που χει επνω του το κοστομι; Μαζ με την περοκα, τα γοβκια και τις δαντλες; Αστειεεστε;"
Οπτε, αν τα 'χεις, τα ακουμπς. Αν δεν τα 'χεις αν σου μνει κουκοτσι λογικς, λες "ευχαριστ", κνεις μεταβολ και περιφρεσαι με τα πολιτικ σου. Εκτς αν σε θεωρσει "molto simpatico" ο ξενοδχος και σου δανεσει ναν απλ μαρο μανδα μαζ με το χρτινο, τρκωχο καπελκι! Πληρνεις πντε ευρ για τη λευκ μσκα και γελς διπλ, καθς κρβεσαι πσω της.
Μχρι εδ καλ. χεις πετχει καλ τιμ προσφορς μσω του Internet στο ξενοδοχεο, ξρεις και κποια απμερα, σχετικ φτην, ταβερνκια και αισθνεσαι κριος.
"Να μην πμε, μως, στο δεπνο-γκαλ;"
"Με διακσια ογδντα το κεφλι; Για κονησε λγο πρα δθε το δικ σου!"
λα, μως, που ο παμπνηρος ξενοδχος παρακολουθε τη στιχομυθα και, μπορε να μη σκαμπζει απ ελληνικ, οσφρανεται ωστσο το σημεο διαφωνας και σου προτενει ατκα:
"Διακσια ευρ. Μνο για σας!"


Σου επισεει προκλητικ το μενο, σου χαμογελει γλυκ κι εσ ντρπεσαι και συμφωνες. Τρομρα σου!
Η πρτη φση, στα ρθια, περιλαμβνει κρα και ζεστ ορεκτικ (απ πιτσολες μχρι ντοματκια και απ γαρδες μχρι σολομ). Το λλο χρι κρατει ποτρι με σαμπνια (αφρδη ονο, για να εξηγομαστε) Franciacorta Bellavista.
Το καθιστ μενο αρχζει με antipasti:
-antipasto numero 1, φου γκρα, τνος και φασολκια, λα τοτα συνοδευμνα απ Gewurtztraminer Grand Cru του 2001.
-antipasto numero 2, λαρδ με πουρ απ κστανα, χαβιρι και τριμμνη γλυκριζα, με συνοδεα σπρο Sauvignon του 2006.
Ακολουθε το θεωρητικ πρτο πιτο, που εναι ριζτο με σπρη τροφα, ωμ θαλασσιν, ψιλ χορταρικ και balsamico. (Το κρασ δεν αλλζει. Πιθανν για να μη μεθσουν οι συνδαιτυμνες απ την πολλ ανμειξη!)
Το δετερο (!) πιτο περιχει μοσχαρσια μπριζλα ελαφρ καπνισμνη, σε σλτσα αγκινρας, παττας και λωτο. Το κρασ παρνει να κοκκινζει απ τη ντροπ του και μετατρπεται σε Rosso di Montalcino "Biondi Santi" (τι δουλει, αλθεια, χουν οι ξανθο γιοι;) του 2003.
Για επιδρπιο, προσφρονται τραγανιστς τηγαντες με δεντρολβανο, πορτοκαλοσαλτα και παγωτ με μαρο πιπρι (δεν κνω πλκα) μσα σε μπισκοτνιο καλαθκι. Εδ, καταφεγει ο μετρ στο φλωρεντιν Vin Santo. (σως για να γευθον κποτε και  οι θνητο τη γλκα του κρασιο της Θεας Κοινωνας, δεδομνου τι για το συγκεκριμνο ποτ διατηρον το μονοπλιο οι ιερες στην καθολικ εκκλησα. Και το υπερασπζονται με νχια και με δντια).
Φυσικ, τα διακσια ογδντα (στω, τα διακσια) ευρ δεν μπορον να καλυφθον μνο με το φαγητ και το ποτ. Γι' αυτ, η φαντασα των Ιταλν και η γλωσσοπλαστικ τους ελευθεριτητα εκδηλνονται ασυγκρτητες.
Αποφασζουν να μεταμφισουν τις κοινχρηστες αθουσες του ξενοδοχεου  και να τις μετατρψουν ως εξς: η μεγλη ντνεται ρημος και η μικρ φορει το κοστομι της ασης.
"Σαν να εσαστε στο εσωτερικ μιας τντας της ανατολς, η πρτη αθουσα θα σας υποδεχτε στο ημφως των κεριν, μαζ με χουρμδες και διεγερτικ αρματα, καθς το κυραρχο λικο χρμα θα σας μεταφρει στην ρημο, στην μμο και στην ντασ της."
"Η αση, εξλλου, σαν να πραγματοποιετε ταξδι σε τπους δχως ρια, θα γλυκνει το βλμμα σας με το αυτοσχδιο λευκ του περιβλλοντος χρου και με τα πολχρωμα φτερ, εν η ακο σας θα τρπεται απ το κελρυσμα του νερο της πηγς."
"Καλ μχρι εδ;"
"Ας τα λμε καλ. Τι λλο μας επιφυλσσει ραγε ο ρκτης οργανωτς;"
Η απντηση ρχεται με την εμφνιση πντε καλλγραμμων θηλυκν, με ελαφρι και διφανη περιβολ, τα οποα αρχζουν να λικνζονται (αισθησιακ, λει το πργραμμα) σε ρυθμ χορο της κοιλις.
Ακολουθονται απ ισριθμα αρσενικ που παριστνουν τους Μαυριτανος υπηρτες και σεουν, επνω απ τα κεφλια των συμμετεχντων, ξλινα μακρι κοντρια, με απολξεις κτι φτερ παραδεσιων πτηνν και με σκοπ την ανακοφιση απ την ανυπφορη ζστη της ερμου.
Η εκστοτε φιξη των θηλυκν και των αρσενικν στις δυο αθουσες αναγγλλεται με υπαινικτικ κουσμα μιας κουδονας.
"Και μετ;"
"Μετ, ρχεται η ρα του χορο και του ξεσαλματος."
"Που θα συνοδεει τη χνεψη;"
"Ακριβς. Και τη νστα."
 Ο προσεκτικς αναγνστης (μα και ο σχετικ απρσεκτος τοιοτος) θα χει διακρνει κποια ειρωνεα και κποια γκρνια στην παραπνω περιγραφ και εξιστρηση. Του αξζουν συγχαρητρια. Γιατ αυτ ταν κι η πρθεση του συγγραφα και, συνμα, θματος της διαφμισης. Ο λγος;
Primo, πως θα λεγαν οι οικοδεσπτες: η μετατροπ των αιθουσν σε ρημο και αση ανκε αποκλειστικ στη φαντασα ( στην καλ πρθεση) του οργανωτ και σκηνοθτη. Οτε διεγερτικ αρματα οτε λικο χρμα οτε κελρυσμα νερο. Εκτς αν ο εν λγω ρος αναφρεται σε να ισχν τεχνητ συντριβανκι, που πσχιζε να αναβλσει κτι κουρασμνα σταγονδια.
Secondo: το φαγητ, δηλαδ το πιο ενδιαφρον τμμα ενς "γεματος", δεν ανλθε στο ψος των περιστσεων. Καθυστρηση στο σερβρισμα, πολλ κεν, απρσεκτη παρουσαση εδεσμτων. Τα οποα σαν, ββαια, αρκετ εγευστα αλλ τι να το κνεις, ταν πρπει λλοτε να οπλιστες με υπομον και λλοτε να τα καταπιες αμσητα;


Terzo: γλυκπιοτα μεν τα κρασι, αλλ χνουν τη νοστιμδα τους εφσον δεν σερβρονται στον σωστ ρυθμ και, κυρως, εφσον χνονται στα ποτρια, σαν να πρκειται για νερ, και μαζ αφρζουν, σαν να πρκειται για μπρα.
Quarto: οι οδαλσκες, που περιφρονταν (θα θελαν σγουρα να διεγερουν) ανμεσα στα τραπζια, εχαν τση σχση με τον χορ της κοιλις ση νας απωανατολτης με τον πεντοζλη. (Ας σημειωθε τι η λαλι των κοριτσιν, μετ το show, δεν φηνε αμφιβολα ως προς την εντπια καταγωγ τους.) Κι οι υπηρτες, κακμοιροι κομπρσοι, αυτο οτε κατ δινοια διθεταν τους απαρατητους μυς των ευνοχων για ναν αποτελεσματικ αερισμ.
Quinto: για τη δειντητα του dj δεν διατυπνονται σχλια, καθτι οι περισστεροι συνδαιτυμνες εχαν αποσυρθε ταν αυτς ρχισε να ξεδιπλνει το ταλντο του.
Γενικ συμπρασμα. Πανμορφη η Βενετα, εντυπωσιακς οι καρναβαλικς εκδηλσεις της, αρκετ τα μρη για καλ (και χι πανκριβο) φαγητ. μως, χρειζεται ιδιατερη προσοχ. Γιατ οι φανταχτερς παρουσισεις και τα προκλητικ φυλλδια διεκδικον μεν βραβεο ευρηματικτητας, αλλ η σχση τους με την αλθεια δεν εναι η ιδανικ!