Μυθολογßα με χιοýμορ

Πüσοι τρüποι υπÜρχουν για να προσεγγßσουμε την ελληνικÞ μυθολογßα και ποιος Üραγε να εßναι ο πιο πετυχημÝνος, ο πιο οικεßος σε μας σÞμερα; ΑυτÜ και Üλλα πολλÜ σκεφτüμουν üταν με ενθουσιασμü εξερευνοýσα το Ýργο ενüς Ελληνα της εποχÞς μας που Ýχει ακριβþς αυτü τον στüχο: να μεταφÝρει στο σÞμερα σε ολοζþντανες σýγχρονες προσωπικüτητες, τις ανθρþπινες και θεúκÝς φιγοýρες των αρχαßων ελληνικþν μýθων. Ο λüγος για τον ΝÜσο Χριστογιαννüπουλο, συγγραφÝα μιας σειρÜς βιβλßων με θÝματα μυθολογßας που γνþρισα ξεκινþντας απü το πρþτο...

ΔιαβÜστε περισσüτερα...


ΛÜτρης της ελληνικÞς μυθολογßας με την οποßα Ýχει ασχοληθεß στο παρελθüν με τρüπο ευρηματικü, ο ΝÜσος Χριστογιαννüπουλος ξαναδιαβÜζει και ξαναγρÜφει Ýνα ιστορικü κεßμενο¨Την ΙλιÜδα. “ Η υπüθεση εßναι γνωστÞ. Ο βασιλιÜς ΜενÝλαος φιλοξενοýσε στο παλÜτι του στη ΣπÜρτη μια αντιπροσωπεßα Τρþων με επικεφαλÞς τον ΠÜρι, γιο του βασιλιÜ ΠριÜμου. ¼ταν χρειÜστηκε να λεßψει ο βασιλιÜς για μια κοινωνικÞ υποχρÝωση, ο νεαρüς απü την Τροßα Üρπαξε την πανÝμορφη σýζυγü του την ΕλÝνη, κÜτι δοýλες και ü,τι Üλλο βρÞκε πρüχειρο και μην τον εßδατε. Η ξεφτßλα για τους ¸λληνες. Στην πραγματικüτητα üμως üλοι Ýπαιζαν Ýνα παιχνßδι που εßχαν στÞσει οι τρεις θÝες ¹ρα, ΑθηνÜ και Αφροδßτη, τις οποßες ως γνωστüν εßχε βÜλει να μαλλιοτραβιοýνται η υποθεÜ ¸ρις. Για την ΕλÝνη üμως υπÞρχε üρκος τιμÞς απü τους πρþην υποψηφßους συζýγους της üτι μπορεß η κυρßα να διÜλεξε τον ΜενÝλαο, αλλÜ Ýτσι και την πειρÜξει κÜποιος τρßτος θα βρει το μπελÜ του απü üλους μαζß. Στην αρχÞ πÞγαν να το λýσουν ειρηνικÜ: Ýστειλαν αντιπροσωπεßα στην Τροßα να ζητÞσει πßσω την ΕλÝνη, αλλÜ επÝστρεψε Üπρακτη. Μαζεýτηκαν λοιπüν στην Αυλßδα με αρχηγü τον ΑγαμÝμνονα κι αφοý την πλÞρωσε η αθþα και ατυχÞς ΙφιγÝνεια κßνησαν τα καρÜβια κι Ýτσι Üρχισε ο Τρωικüς πüλεμος.

ΔιαβÜστε περισσüτερα...


ΞαναδιαβÜζοντας την ΙλιÜδα 

Η ΙλιÜδα διεκτραγωδεß τον 10ο και τελευταßο χρüνο του Τρωικοý πολÝμου. Η αφορμÞ του πολÝμου αυτοý, η αρ¬παγÞ της ΕλÝνης, συζýγου του βασιλιÜ της ΣπÜρτης ΜενελÜου απü τον ΠÜρι, γιü του ΠριÜμου βασιλιÜ της Τροßας εßναι γνωστÞ και εν πολλοßς αμφισβητοýμενη, üμως εν προκειμÝνω δεν εßναι αυτü το ζητοýμενο. 

Επιθυμßα του συγγραφÝα εßναι: Πρþτον, να παρουσιαστεß η ΙλιÜδα με τρüπο εýληπτο, ευθυμογραφικü και Ýτσι αναγνþσιμο συγκριτικÜ ευχερÝστερα απü μια Üρτια λογοτεχνικÞ και επιστημονικÞ μετÜφραση, η οποßα αναγκαστικÜ δεν εκφεýγει απü μορφολογικÞς πλευρÜς του πρωτοτýπου. 

Δεýτερον, να επισημανθεß η συνÝχεια της φυλÞς, διüτι εßναι τüσα τα στοιχεßα ομοιüτητας και οι δυνατοß παραλληλισμοß ανÜμεσα στον ομηρικü και στον σýγχρονο ¸λληνα, που σχεδüν ωθοýν στην υπογρÜμμισÞ τους. 

Τρßτον, να γεννηθοýν σκÝψεις σχετικÜ με την αναλογßα...

ΔιαβÜστε περισσüτερα...


Η ΙλιÜδα διεκτραγωδεß τον 10ο και τελευταßο χρüνο τουΤρωικοý πολÝμου. Η αφορμÞ του πολÝμου αυτοý, η αρπαγÞ της ΕλÝνης, συζýγου του βασιλιÜ της ΣπÜρτης ΜενελÜου απü τον ΠÜρι, γιü του ΠριÜμου βασιλιÜ τηςΤροßας εßναι γνωστÞ και εν πολλοßς αμφισβητοýμενη,üμως εν προκειμÝνω δεν εßναι αυτü το ζητοýμενο. Επιθυμßα του συγγραφÝα εßναι: Πρþτον, να παρουσιαστεß η ΙλιÜδα με τρüπο εýληπτο, ευθυμογραφικü και Ýτσι αναγνþσιμο συγκριτικÜ ευχερÝστερα απü μια Üρτια λογοτεχνικÞ και επιστημονικÞ μετÜφραση, η οποßα αναγκαστικÜ δεν εκφεýγει απüμορφολογικÞς πλευρÜς του πρωτοτýπου. Δεýτερον, να επισημανθεß η συνÝχεια της φυλÞς, διüτι εßναι τüσα τα στοιχεßα ομοιüτητας και οι δυνατοß παραλληλισμοß ανÜμεσα στον ομηρικü και στον σýγχρονο ¸λληνα, που σχεδüν ωθοýν στην υπογρÜμμισÞ τους. Τρßτον

ΔιαβÜστε περισσüτερα...


ΞαναδιαβÜζοντας την ΙλιÜδα με πλατý χαμüγελο

ΔιαβÜστε το Üρθρο...


Η ΙλιÜδα διεκτραγωδεß το δÝκατο και τελευταßο χρüνο του Τρωικοý ΠολÝμου. Η αφορμÞ του πολÝμου αυτοý, η αρπαγÞ της ΕλÝνης, συζýγου του βασιλιÜ της ΣπÜρτης ΜενελÜου απü τον ΠÜρι, γιο του ΠριÜμου βασιλιÜ της Τροßας εßναι γνωστÞ και εν πολλοßς αμφισβητοýμενη, üμως εν προκειμÝνω δεν εßναι αυτü το ζητοýμενο. 
Επιθυμßα του συγγραφÝα εßναι: 
Πρþτον, να παρουσιαστεß η ΙλιÜδα με τρüπο εýληπτο, ευθυμογραφικü και Ýτσι αναγνþσιμο συγκριτικÜ ευχερÝστερα απü μια Üρτια λογοτεχνικÞ και επιστημονικÞ μετÜφραση, η οποßα αναγκαστικÜ δεν εκφεýγει απü μορφολογικÞς πλευρÜς του πρωτοτýπου. 
Δεýτερον, να επισημανθεß η συνÝχεια της φυλÞς, διüτι εßναι τüσα τα στοιχεßα ομοιüτητας και οι δυνατοß παραλληλισμοß ανÜμεσα στον ομηρικü και στον σýγχρονο ¸λληνα...

ΔιαβÜστε περισσüτερα...



 
ΕπιστροφÞ στα βιβλßα