ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ, ΓΙΑΤΙ; ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΗΜΕΡΑ…

Μυθολογßα, γιατß; Και μÜλιστα με χιουμοριστικÞ και προσγειωτικÞ συνÜμα διÜθεση. Το ερþτημα –υπü συνθÞκες αρχþν του 21ου αιþνα, μετÜ απü εκσυγχρονισμοýς και εντÜξεις στο σκληρü πυρÞνα της Ευρþπης (και ανþμαλες προσγειþσεις, εν συνεχεßα) στην ΕλλÜδα, μετÜ απü χρüνια πßεσης και ακατεýθυντης πορεßας, απü συζητÞσεις για Ευρωσýνταγμα και απü μονüδρομη σκÝψη για Σýμφωνο Σταθερüτητας στην Ευρþπη, μετÜ απü 11η Σεπτεμβρßου και συμμαχßα των απρüθυμων προθýμων και νÝο-απομονωτισμü καταμεσÞς στο δüγμα του προληπτικοý πλÞγματος στις ΗΠΑ– δε βρßσκει επαρκÞ απÜντηση στο “προηγοýμενο Τσιφüρου”. ¼σο κι αν εßναι γοητευτικü. Ιδßως σÞμερα!
Μυθολογßα, λοιπüν, επειδÞ μÝσα απ’ αυτÞν την ξενÜγηση σ’ Ýνα σýμπαν θεþν και ηρþων που κουβαλοýν μÝσα τους τüσα ανθρþπινα (εν τÝλει, ßσως ßσως, üλα τα ανθρþπινα) πÞραν Þδη οι παλιοß Þ, μÜλλον, Ýδωσαν στον εαυτü τους τη μεγÜλη δυνατüτητα να στρÝφουν το βλÝμμα προς τα πÜνω, προς τα εκεß üπου κατοικοýν δυνÜμεις και νομοτÝλειες – χωρßς το δÝος των ανατολικþν πολιτισμþν. Ε, και σÞμερα την Ýχουμε την ανÜγκη να κοιτÜξουμε προς τα πÜνω – üπου ενοικοýν Üλλου εßδους, βÝβαια, και Üλλης τÜξης δυνÜμεις, τις οποßες üμως εßναι ανÜγκη να αποκαθηλþνουμε, να κοιτÜζουμε κατÜματα. Αν αυτÜ εßναι Ýνα σπÝρμα ελευθερßας, τüτε τα πÜθη που κουβαλÜνε μÝσα τους τα μυθολογικÜ dramatis personae, οι αδυναμßες και οι παρορμÞσεις τους βοηθοýν το να βρεθεß ο θνητüς –ο Üνθρωπος, ο πολßτης– στο κÝντρο του συστÞματος αξιþν (και του πλÝγματος προβλημÜτων της ανθρþπινης εμπειρßας, εντÜξει!). Εν τÝλει στο κÝντρο των πραγμÜτων.
Αν, τþρα, αυτÞ η ξενÜγηση επιχειρεßται με το μανδýα –Þ το νυστÝρι– της σÜτιρας, τüτε η προσφορÜ σε μια πιο προσγειωμÝνη / πιο ισορροπημÝνη ÝνταξÞ μας στη δýσκολη πραγματικüτητα γßνεται ακüμη μεγαλýτερη. Γι αυτü, λοιπüν, μυθολογßα σÞμερα με θυμοσοφικÞ διÜθεση…


Α. Δ. Παπαγιαννßδης


 

Δημοσßευση στην εφημερßδα ΘεσσαλικÞ

 

Βιβλιοπαρουσßαση
Η μυθοΛογßα στο στüχαστρο του ...νεοÝλληνα

Η μυθολογßα για μας τους ¸λληνες δεν εßναι μια νεκρÞ υπüθεση, αλλÜ ζþσα πραγματικüτητα, κατÜσταση με βÜθος και πλÜτος, στη γλþσσα μας και στην ψυχÞ μας. Με το πÝρασμα των αιþνων Üλλαξαν πολλÜ και μοιραßα Üλλαξαν και αλλÜξουν οι συνθÞκες ζωÞς, οι προσανατολισμοß και οι επιθυμßες των ανθρþπων. Εßναι δýσκολο üμως, Ýως αδýνατο, να απαρνηθεß κανεßς το βαθýτερο "εßναι" του, το οποßο αποτελεß συναßρεση του ατομικοý και συλλογικοý "εγþ". Ο ελληνισμüς καθþς σμιλεýτηκε μÝσα απü αγþνες για τις αξßες της ζωÞς, üπως ελευθερßα, πßστη, ειρÞνη, ανθρωπισμü, τÝχνη, πολιτισμü κ.λπ. Ýχει καταστεß Ýνα αρραγÝς και συμπαγÝς κοßτασμα, Ýνα διαμÜντι που αντÝχει τη σýγχρονη πλημμυρßδα της αλαζονικÞς τεχνολογßας. ΤελικÜ δηλαδÞ μιλþντας για τη μυθολογßα μας μιλοýμε για τον ελληνισμü, Ýτσι üπως Ýχει αποτυπωθεß στον τüπο μας ως οδþνυμα, ως ονομασßες ποταμþν, λιμνþν, βουνþν, πüλεων, ποδοσφαιρικþν ομÜδων, ως βαπτιστικÜ ονüματα, ως θρýλοι και παραδüσεις. Ο πολιτισμüς αυτοý του τüπου ζυμþνεται με τη μαγιÜ του χθες, τα υλικÜ του σÞμερα και τα üνειρα του αýριο: με το μýθο, την πραγματικüτητα και το μÝλλον. Μελετþντας αυτÜ τα υλικÜ ουσιαστικÜ μελετοýμε την ταυτüτητÜ μας, τα ριζþματα της ψυχÞς μας. Το βιβλßο του ΝÜσου Χριστογιαννüπουλου "Ορμυθοσκαλßσματα, ΕλληνικÞ... Μυθολογßα", (εκδ. Εμπειρßα ΕκδοτικÞ, ΑθÞνα 2004) περιλαμβÜνει σαρÜντα κεßμενα αναφερüμενα α) στην Κοσμογονßα, β) στους Ολýμπιους θεοýς και γ) στη ζωÞ και τους Üθλους του ΗρακλÞ. Εßναι ασυνÞθιστο βιβλßο και αυτü ας εßναι μια προειδοποßηση για τον αναγνþστη που...δεν Ýχει χιοýμορ, που δεν Ýχει διαβÜσει Τσιφüρο, τον πρþτο διδÜξαντα αυτÞ τη γραφÞ. Σπεýδω να δηλþσω üτι εßμαι ενθουσιασμÝνος με τον εντελþς ιδιαßτερα ανατρεπτικü λüγο της αφÞγησης, τον ειρωνικü και "πιπερÜτο", αυτüν που μας οδηγεß πßσω απü το "παραβÜν" και συνθÝτει τον κüσμο "οßον αν γÝνοιτο", üπως θα μποροýσε να Ýχουν εξελιχθεß τα γεγονüτα. Εßναι απü τα λßγα βιβλßα που με διασκÝδασαν απü την πρþτη σελßδα ως την τελευταßα. Εßχα την εντýπωση, üσο το διÜβαζα, üτι οι αρχαßοι θεοß, ο ΗρακλÞς, οι Þρωες και οι ημßθεοι δροýσαν ανÜμεσÜ μας. Το μυστικü και η δυσκολßα της τÝχνης, üπως σημειþνει ο συγγραφÝας ΤσÝζαρε ΠαβÝζε εßναι "να αποδþσεις ως Ýκπληξη πρÜγματα γνωστÜ". Αυτü το κατορθþνει με το παραπÜνω ο Νüσος Χριστογιαννüπουλος. Η διÜθεση εδþ του συγγραφÝα να παßξει, να αστειευτεß, να ανατρÝψει, να παραμορφþσει καταστÜσεις και χαρακτÞρες, αλλÜ και η διÜχυτη γαργαλιστικÞ αýρα της γραφÞς παρασýρουν τον αναγνþστη στο γοητευτικü ταξßδι της αφÞγησης και τον καθιστοýν ομοδιηγητÞ και συνσυγγραφÝα, τον κÜνουν δηλαδÞ να δει με Üλλα μÜτια γνωστοýς μýθους και γνωστÜ πρÜγματα. Η üλη σýλληψη του Ýργου, θÜλεγε κανεßς, εßναι μια σýγχρονη κοπÞ του ΔωδεκÜθεου και με πρüσχημα αυτü θßγονται τα κακþς κεßμενα της κοινωνßας, σýγχρονα προβλÞματα κοινωνικÜ, πολιτικÜ, γλωσσικÜ κ.λπ. Ας αναφερθοýμε üμως σε ορισμÝνα χαρακτηριστικÜ του βιβλßου.
α). Το πρþτο που εντυπωσιÜζει εßναι η αισθητικÞ του βιβλßου, τα χρþματα και οι πßνακες ζωγραφικÞς, η σýνθεση του εξωφýλλου, το χαρτß και η Üψογη εκτýπωση. ΠÜντως Ýνα βιβλßο üμορφο μοιÜζει με Ýνα ωραßα στρωμÝνο τραπÝζι που Ýχει λογιþν λογιþν εδÝσματα και ποτÜ, τραπÝζι που μας προσκαλεß και μας προκαλεß.
β) ΕντυπωσιÜζει επßσης ο ευρηματικüς τßτλος "Ορμυθοσκαλßσματα" Που παραπÝμπει στη γνωστÞ λÝξη ορνιθοσκαλßσματα. Και τον θεωρþ επιτυχÞ γιατß υπαινßσσεται τον τρüπο γραφÞς και αφÞγησης των üσων Ýπρατταν οι δþδεκα θεοß. ΔηλαδÞ ο συγγραφÝας σκαλßζει και σχολιÜζει τα πßσω απü την κουρτßνα και βγÜζει, κατÜ το κοινþς λεγüμενο, τα Üπλυτα στη φüρα. Ο υπüτιτλος "ΕλληνικÞ...Μυθολογßα" υπογραμμßζει το πνεýμα και το χρþμα που δßνονται στα κεßμενα περß μυθολογßας με συνειρμοýς προς τη σýγχρονη ελληνικÞ πραγματικüτητα. Ευρηματικοß εßναι και οι τßτλοι των επιμÝρους ενοτÞτων üπως: Κατσικßσιο γÜλα και πρþτος παγκüσμιος πüλεμος (=Τιτανομαχßα), Γυναßκα του κουτιοý (=Πανδþρα), Μια ανÝραστη οικολüγα (=Αρτεμις, θεÜ της φýσης και του κυνηγιοý), Δημητροýλα μου, γειÜ σου (=ΔÞμητρα, θεÜ της γεωργßας), Μπüχα και των γονÝων (=Η κüπρος του Αυγεßα), Η βρακοζþνα της Αμαζüνας (= Η ζþνη της Ιππολýτης) κ.λπ.
γ) Εκεßνο üμως που κερδßζει περισσüτερο τον αναγνþστη εßναι η αφηγηματικüτητα, ο τρüπος δηλαδÞ που διηγεßται ο συγγραφÝας τα γεγονüτα. Ο κ. Χριστογιαννüπουλος εßναι Ýμπειρος και γνþστης της λογοτεχνικÞς γραφÞς και χειρßζεται Üριστα την ελληνικÞ γλþσσα. ¹δη Ýχει στο ενεργητικü του μια ποιητικÞ συλλογÞ και τρßα μυθιστορÞματα: "Ο Þλιος μπÞκε απü τη χαραμÜδα", "Ýγκλημα στο ΜÝγαρο ΜουσικÞς" και "¸ρωτας καθολικþς". Η αφÞγηση διανθßζεται απü σκηνÝς χιουμοριστικÝς, σκαμπρüζικες, σατιρικÝς Þ και μη "πολιτικþς ορθÝς". ¸χει λüγο ζωντανü, παλιü κρασß σε καινοýρια ασκιÜ, πρÜγμα που κÜνει γοητευτικÞ την αφÞγηση.
¢λλο κýριο στοιχεßο της εßναι ο διÜλογος που αποδßδει μοναδικÜ χαρακτÞρες και καταστÜσεις, με γνþση και ευαισθησßα.
δ) ΣχετικÜ με τη γλþσσα μποροýμε να ποýμε πως εßναι ευÝλικτη, ρÝουσα, σατιρικÞ, αργκü, λαúκÞ αλλÜ και καθαρεýουσα, üπου απαιτεßται. Το ýφος δυνατü και προσαρμοσμÝνο στο χαρακτÞρα των ηρþων με πολλοýς λαúκοýς λογüτυπους üπως αβÝρτα κουβÝρτα, φÝξε μου και γλßστρησα κ.λπ.
ε) Η επιτυχßα της αφηγηματικÞς εξιστüρησης των μυθολογημÜτων αυτþν Ýγκειται ενπολλοßς στους αναχρονισμοýς με κοινωνικÝς , πολιτικÝς και γλωσσικÝς προεκτÜσεις. Αφηγεßται γεγονüτα του απþτερου μυθολογικοý παρελθüντος, με ταυτüχρονες αναφορÝς στο σÞμερα, σε πρüσωπα και καταστÜσεις οικεßες και σýγχρονες. Δημιουργεßται Ýτσι μια τραγελαφικÞ, σουρεαλιστικÞ πραγματικüτητα, προκαλþντας το γÝλιο και τη θυμηδßα. Τα "Ορμυθοσκαλßσματα" προσφÝρουν γνþση, χιοýμορ, ευαισθησßα. Εßναι το βιβλßο για το οποßο μüνο επαßνους Ýχω να πω. Επαßνους για το πνεýμα του, τη διÜθεση γραφÞς, την αφηγηματικüτητα, τους αναχρονισμοýς, την αισθητικÞ του. Δε μÝνει παρÜ να το διαβÜσετε κι εσεßς, αγαπητοß αναγνþστες, αν δεν το Ýχετε Þδη διαβÜσει, και να το χαρεßτε με τον τρüπο σας.


Β. Δ. Αναγνωστοπουλος, ΚαθηγητÞς Πανεπιστημßου Θεσσαλßας


  ΛοξÞ ματιÜ για τη Μυθολογßα
   
 

ΧαρÜ στο κÝφι του! Ο Νüσος Χριστογιαννüπουλος αποφÜσισε να ασχοληθεß με την ελληνικÞ μυθολογßα, με αποτÝλεσμα να της αλλÜξει τα φþτα προς το καλýτερο, μÝσα απü τα «Ορμυθοσκαλßσματα» («Εμπειρßα ΕκδοτικÞ»). Με δεδομÝνο το χιοýμορ του, ο συγγραφÝας απο­φÜσισε να προχωρÞσει σε εκτενÝς «ριρÜιτινγκ» χρησιμοποιþντας σημερινÞ γλþσσα και τρüπους. Και Ýτσι απÝδωσε σε πολυσÝλιδο, üμορφα εικονογραφημÝνο τüμο, σαρÜντα ιστορßες, απü την Κοσμογονßα, τους Ολýμπιους Θεοýς και τους Üθλους του ΗρακλÞ. Ο ßδιος σημειþνει: «...Απλþς με σεβασμü απÝναντι στις δοξασßες των αρχαßων ΕλλÞνων και με θαυμασμü απÝναντι στις μυθοπλαστικÝς τους ικανüτητες, η παροýσα Ýκδοση, επιχειρεß "μηρυκαστικÞ" αναμετÜδοση των μýθων, σε συνδυασμü με την κριτικÞ θεþρηση της σημερινÞς κοινωνßας». Γεýση για το ýφος του βιβλßου παßρνει ο αναγνþστης με το καλημÝρα, στο πρþτο κεφÜλαιο, που με τßτλο «Γεννητοýρια και ακρωτηριασμοß», αρχßζει ως εξÞς: «Στην αρχÞ Þταν το χÜος. Κι üταν λÝμε χÜος, εννο­οýμε χÜος. ΣαφÝς; Το απüλυτο τßποτα. Σαν τον ΚαραμανλÞ μ' εκεßνο το πασß­γνωστο "¼ταν λÝμε ισüβια, εννοοý­με ισüβια!". Για τους χουνταßους. Το χÜος αυτü, λοιπüν, θεοποιÞθηκε απü τους αρχαßους. Και απü το θεü ΧÜος γεννÞθηκαν τÝσσερα παιδιÜ: αρχικÜ η Τη -Þ Γαßα- ýστερα ο ¸ρωτας κι Ýπειτα το Ερεβος και η Νýχτα. "Οπα Ýνσταση" θα φωνÜξει κÜποιος. "Μüνο του τα Ýκανε το ΧÜος τα παιδÜκια; Με τεχνητÞ γονιμοποßηση; ΣωλÞνας, να ποýμε; Χωρßς σεξ; Εμεßς στη δικιÜ μας θρησκεßα, τη χριστιανικÞ, Ýχουμε ΑδÜμ και Εýα, Ýτσι δεν εßναι;"».


  ΠροσαρμογÞ μυθολογßας
   
  Δημοσßευση στην εφημερßδα Το βÞμα 03/02/2005
   
 

Μια... ανακατασκευÞ των μýθων των αρχαßων ΕλλÞνων σε συνδυασμü με μια κριτικÞ θεþρηση της σημερινÞς κοινωνßας επιχειρεß ο ΝÜσος Χριστογιαννüπουλος με το τελευταßο του βιβλßο «Ορμυθοσκαλßσματα» (στη φωτογραφßα το εξþφυλλο). Η ελληνικÞ μυθολογßα μεταφÝρεται στη σýγχρονη πραγματικüτητα, χωρßς να αποσκοπεß στην ολικÞ απεικüνιση των μυθολογικþν «συμβÜντων». Ο συγγραφÝας απÝφυγε να ολισθÞσει σε επαναλÞψεις και αντιγραφÝς, αν και δεν διεκδικεß δÜφνες πρωτüτυπης διÞγησης. Με σεβασμü απÝναντι στις δοξασßες των αρχαßων ΕλλÞνων και με θαυμασμü στις μυθοπλαστικÝς τους ικανüτητες, Ýφτιαξε σαρÜντα ιστορßες με θÝμα την Κοσμογονßα, τους ολýμπιους θεοýς καθþς και τη ζωÞ και τους Üθλους του ημßθεου ΗρακλÞ, οι οποßες παρουσιÜζουν με σατιρικÞ διÜθεση ü,τι Ýχουμε διδαχθεß και καυτηριÜζουν ü,τι ζοýμε σÞμερα. ΠολυÜριθμοι πßνακες τns ζωγρÜφου Σοφßας Καλογεροποýλου και του Αλκη ΓκÝσκου χÜρισαν φως και χρþμα στα ασπρüμαυρα γρÜμματα... Το βιβλßο κυκλοφορεß απü την Εμπειρßα ΕκδοτικÞ.

Λþρη ΚÝζα


  Ορμυθοσκαλßσματα - ΕλληνικÞ... Μυθολογßα
   
  Δημοσßευση στην εφημερßδα ΒραδυνÞ 15/02/2005
   

Απü την Εμπειρßα ΕκδοτικÞ κυκλοφορεß το βιβλßο του Νüσου Χριστογιαννüπουλου «Ορμυθοσκαλßσματα - ΕλληνικÞ Μυθολογßα». Την επιμÝλεια Ýχει κÜνει ο Γιþργος Γιαννοýσης,
Πρüκειται για την ΕλληνικÞ Μυθολογßα μεταφερμÝνη στη σýγχρονη πραγματικüτητα. ΣαρÜντα ιστορßες, με θÝμα την Κοσμογονßα, τους ολýμπιους θεοýς και τους Üθλους του ημßθεου ΗρακλÞ, παρουσιÜζονται με σατιρικÞ διÜθεση και πλοýσια εικονογρÜφηση, για να μας θυμßσουν ü,τι Ýχουμε διδαχτεß παλιÜ και να καυτηριÜζουν ü,τι ζοýμε σÞμερα. «Η παροýσα δεν αποσκοπεß σε μια ολικÞ απεικüνιση των μυθολογικþν συμβÜντων. Πολý λιγüτερο στοχεýει στην κοινωνιολογικÞ τους εμβÜθυνση. Οýτε διεκδικεß δÜφνες πρωτüτυπης Þ ρηξικÝλευθης διÞγησης. Απλþς με σεβασμü απÝναντι απü τις μυθοπλαστικÝς του ικανüτητες, επιχειρεß μια "μηρυκαστικÞ" αναμετÜδοση των μýθων, σε συνδυασμü προς μια κριτικÞ θεþρηση της σημερινÞς κοινωνßας».
Η εικονογρÜφηση οφεßλεται αφενüς στην καταξιωμÝνη ζωγρÜφο μας Σοφßο ΜαζαρÜκη-Καλογεροποýλου και στον ¢λκη ΓκÝσκο.


  Ορμυθοσκαλßσματα - ΕλληνικÞ... Μυθολογßα
   
  Δημοσßευση στην εφημερßδα Traffic 26/02/2005
   
 

Η ελληνικÞ μυθολογßα μεταφερμÝνη στη σýγχρονη πραγματικüτητα. ΣαρÜντα ιστορßες, με θÝμα την Κοσμογονßα, τους Ολýμπιους θεοýς και τους Üθλους του ημßθεου ΗρακλÞ, παρουσιÜζονται με σατιρικÞ διÜθεση και πλοýσια (εικονογρÜφηση για να μας θυμßσουν ü,τι Ýχουμε διδαχτεß παλιÜ και να καυτηριÜσουν ü,τι ζοýσε σÞμερα.
Η παροýσα Ýκδοση δεν αποσκοπεß σε μια ολικÞ απεικüνιση των μυθολογικþν συμβÜντων. Πολý λιγüτερο στοχεýει στην κοινωνιολογικÞ τους εμβÜθυνση. Οýτε διεκδικεß δÜφνες πρωτüτυπης Þ ρηξικÝλευθης διÞγησης. Απλþς, με σεβασμü απÝναντι στις δοξασßες των αρχαßων ΕλλÞνων κα με θαυμασμü απÝναντι στις μυθοπλαστικÝς τους ικανüτητες, επιχειρεß μια μηρυκαστικÞ αναμετÜδοση των μýθων, σε συνδυασμü ýφος μια κριτικÞ θεþρηση της σημερινÞς κοινωνßας».


 

Ορμυθοσκαλßσματα - ΕλληνικÞ... Μυθολογßα

   
  Δημοσßευση στην εφημερßδα ΘεσσαλικÞ 13/08/2005
   
 

Το νÝο βιβλßο του φßλου της Μακρινßτσας συγγραφÝα ΝÜσου Χριστογιαννüπουλου με τßτλο "Ορμýθοσκαλßσματα" ΕλληνικÞ... Μυθολογßα, που κυκλοφüρησε απü την Εμπειρßα ΕκδοτικÞ, παρουσιÜζεται την ΠαρασκευÞ 19 Αυγοýστου 2005, þρα 20.30, λßγο πριν την εμφÜνιση της αυγουστιÜτικης πανσελÞνου, στην αυλÞ του Αρχοντικοý ΒατσαρÝα - ΜαυρÜκη, στη Μακρινßτσα, üπου η Ýδρα του ΚÝντρου ΠεριβÜλλοντος Εκπαßδευσης.
Το βιβλßο θα παρουσιÜσει ο κ. Βασßλης Αναγνωστüπουλος, καθηγητÞς του Πανεπιστημßου Θεσσαλßας και Πρüεδρος του Παιδαγωγικοý ΤμÞματος ΠροσχολικÞς Εκπαßδευσης. Ακüμη, θα γßνει παρουσßαση δραματοποιημÝνων αποσπασμÜτων του βιβλßου απü το θεατρικü σχÞμα "Χαρταετοß" του Πανεπιστημßου Θεσσαλßας.
Η παρουσßαση του βιβλßου εßναι μια πρωτοβουλßα και αποτÝλεσμα συνεργασßας της ΠαιδαγωγικÞς ΟμÜδας του ΚÝντρου ΠεριβαλλοντικÞς Εκπαßδευσης Μακρινßτσας, των εκδüσεων Εμπειρßα ΕκδοτικÞ, του βιβλιοπωλεßου "ΓραφÞ" - Αννα ΧαρμÜνη και της Κοινüτητας Μακρινßτσας, που συντονßζει ο κ. Νßκος Τσοýκας.
Την ßδια ημÝρα, στο ισüγειο του Αρχοντικοý ΒατσαρÝα - ΜαυρÜκη, θα εγκαινιαστεß Ýκθεση ζωγραφικÞς με Ýργα της Σοφßας Καλογεροποýλου - ΜαζαρÜκη και του ΑχιλλÝα ΓκÝσκου. Η Ýκθεση θα διαρκÝσει Ýως και 31 Αυγοýστου 2005. Δυο λüγια για το βιβλßο: Η ΕλληνικÞ Μυθολογßα μεταφερμÝνη στη σýγχρονη πραγματικüτητα. ΣαρÜντα ιστορßες με θÝμα την Κοσμογονßα, τους Ολýμπιους Θεοýς και τους Üθλους του ημßθεου ΗρακλÞ, παρουσιÜζονται με σατιρικÞ διÜθεση και πλοýσια εικονογρÜφηση, για να μας θυμßσουν ü,τι Ýχουμε διδαχτεß παλιÜ και να καυτηριÜσουν ü,τι ζοýμε σÞμερα.


   
ΕπιστροφÞ στα βιβλßα